Pla Estratègic 2022-2025

Gestió Pius Hospital de Valls ha formulat el Pla Estratègic per al període 2022-2025, un nou full de ruta que inclou 8 línies estratègiques i 24 objectius per als diferents àmbits del centre. El document ha estat elaborat de forma participativa, després del treball realitzat els darrers mesos amb els responsables de l'organització i amb la participació dels agents del territori, proveïdors i autoritat sanitària.
Missió:
Cuidem les persones del territori amb una atenció de salut i social, de qualitat, propera i amb capacitat de resposta.
Visió:
Liderar l'atenció integrada social i sanitària en el territori per millorar el benestar de les persones.
Valors:
Compromís, confiança, innovació, humanitat i sostenibilitat

> Descarregar Pla Estratègic (PDF)
Línies estratègiques:
Donar resposta a les necessitats sanitàries i socials de la nostra població amb els recursos adients, amb un nou model organitzatiu empàtic que promogui la participació i la innovació.
- Maximitzar els resultats en salut al territori amb els recursos assignats. Ser eficients en el consum i en la gestió dels recursos.
- Aproximar els serveis assistencials al territori evitant desplaçaments innecessaris, preservant l'impacte econòmic i ambiental.
- Impulsar la col·laboració i participació en les activitats de promoció de la salut de la població i oferir activitats pels professionals que fomentin les interrelacions personals i incentivin el tracte proper i familiar.
- Evolucionar cap a la forma jurídica que ens permeti garantir el model assistencial amb autonomia de gestió alineat amb la missió i visió de l'organització.
Garantir la continuïtat de l'atenció sanitària i social de la persona facilitant la territorialització i descentralització de cartera de serveis i processos assistencials
- Treballar per un model d'atenció integrada sanitària i social en el territori entre els diferents àmbits d'assitència, tenint en compte el seu entorn habitual i/o familiar.
- Ampliar el model de col·laboració entre els diferents agents i proveïdors del territori per tal de millorar la capacitat assistencial.
- Potenciar el continuum assitencial per millorar la coordinació en la cura i l'atenció al pacient amb un treball compartit amb Atenció Primària
Ser un centre pròxim, àgil i resolutiu per a les necessitats de salut, garantint l'acompanyament necessari a les persones amb problemes crònics i complexes.
- Instaurar un nou model d'atenció en el nostre Hospital, basada en l'assistència compartida medicoquirúrgica, introduint la figura del metge hospitalista, amb l'objectiu de millorar els resultats de salut, la seguretat i satisfacció dels pacients.
- Millorar l' accessibilitat i resolució en l'ambit urgent, ambulatori i quirúrgic, sent referents de l'activitat de mitja i baixa complexitat del territori.
- Potenciar un model de cronicitat centrat en les persones fràgils, amb cronicat complexe o avançada, incloent les situacions de final de vida.
Impregnar de la cultura de la qualitat, la seguretat i el desplegament de la gestió per processos a tots els nivells de l'organització.
- Desimplantar pràctiques de poc valor per disminuir riscos i adequar els recursos a
alternatives efectives.
- Optimitzar i consolidar la gestió per processos. Integrar l'anàlisi de dades en la presa de decisions.
- Consolidar la participació en les estratègies de qualitat i seguretat dels pacients a tots els nivells de l'organització
Assolir una millora del benestar tenint en compte les dimensions clíniques, socials i emocionals de la persona.
- Potenciar una assistència i comunicació personalitzada per aconseguir una presa de decisions compartides.
- Incorporar les necessitats, percepcions i expectatives de les persones a la millora de processos i serveis
Promoure la participació dels professionals en la presa de decisions, potenciant el seu desenvolupament mitjançant la formació continuada, la docència i la recerca, per incrementar el sentiment de pertinença.
- Promoure una política de gestió de persones que fomenti el desenvolupament i el potencial dels profesionals i alhora promogui la fidelització.
- Liderar la comunicació interna impulsant la difusió de la informació de forma àgil i transparent.
- Fomentar el lideratge proactiu i de cohesió dels equips, treballant les capacitats dels líders de l'organització.
Incrementar la capacitat assistencial, la interoperatibilitat entre professionals i la traçabilitat dels pacients, establint noves formes de comunicació.
- Dotar els professionals d'eines tecnològiques i coneixement digital per ser més eficients en els processos de l'organització.
- Activar eines per millorar la comunicació externa.
- Potenciar solucions digitals per facilitar l'empoderament dels pacient i guanyar en eficiencia.
Disposar d'uns equipaments i instal·lacions sostenibles, moderns i comfortables que facilitin una assistència integrada i integral, per millorar el benestar de les persones i els professionals.
- Liderar i participar en les fases de disseny i construcció d'un nou parc de salut a Valls segons la definició del model assistencial aprovat pel Catsalut i proposat per Gestió Pius Hospital de Valls i direcció atenció primària, prioritzant l'àmbit sociosanitari, ambulatori i de primària.
- Elaborar un pla d'espais sostenible i eficient vinculat a la memòria bàsica dels dèficits estructurals i un pla d'equipaments del centre per avançar en el model disruptiu i singular.
- Adequar les instal·lacions actuals per optimitzar les inversions en manteniment , en seguretat, i eficiència energética.
Pujar