22/12/2016

El Pius Hospital de Valls modernitza el servei de Diagnosi per la Imatge amb una inversió de 692.565 Euros

El Pius Hospital de Valls ha iniciat el procés de modernització integral dels espais i equipaments tecnològics del Servei de Diagnosi per la Imatge. Les millores s'han iniciat aquest mateix any 2016 i continuaran durant el 2017, amb una inversió global de 692.565 euros (IVA inclòs) que, entre d'altres millores permetran disposar d'espai per incorporar al servei noves tècniques diagnòstiques .

A principi d'any es va realitzar un canvi en el sistema d'emmagatzematge digital, transmissió i descarrega d'imatges radiològiques(PACS) que permet accedir des de qualsevol dispositiu connectat a internet a la consulta dels estudis realitzats, garantint el que marca la Llei de Protecció de Dades. Les millores van continuar el mes d'abril amb la incorporació d'un nou mamògraf digital directe amb tomosíntesi, una nova tecnologia que permet obtenir múltiples imatges simultànies de la mama en lloc d'una única, millorant així la precisió del diagnòstic.

Durant el 2017, com a culminació del canvi tecnològic i per acabar d'adequar al Servei de Diagnosi per la Imatge està previst realitzar una important reforma de dues sales i continuar millorant els equipaments tècnics. La primera fase correspon a les obres de reforma de la sala d'exploració de raig X i la zona de control del servei de diagnosi per la imatge situat a la primera planta de l'hospital, unes obres que comportaran una inversió de 211.115 (IVA inclòs) i que ja han estat adjudicades.

En aquests moments s'està duent a terme el concurs de licitació per l'equipament de la sala de radiologia digital directa de suspensió de sostre que substituirà l'actual que és de sistema analògic. Amb el nou equipament, la imatge serà transmesa i emmagatzemada de forma automàtica disminuint així la dosi de radiació dels estudis i augmentant la rapidesa de la seva realització. El cost de l'equipament és de 241.050(IVA Inclòs).

Les dues sales actuals de radiologia es transformaran i això permetrà, a més a més d'incorporar el nou equipament, disposar d'espai per poder integrar noves tècniques diagnòstiques que ara es realitzen a Tarragona, com per exemple la Densitometria Òssia. La construcció de la nova sala i la incorporació de l'equipament es realitzaran de forma coordinada, per tal de minimitzar l'afectació del servei que ofereix Diagnosi per la Imatge.