05/05/2016

Els pares poden inscriure els nadons al Registre Civil des de l'hospital

La comunicació amb el registre és fàcil, immediata i evita desplaçaments, facilitant que els pares i mares passin més temps amb els nounats.

Els pares poden sol·licitar la inscripció dels seus fills en els tres supòsits següents:

• en el cas de fills matrimonials, si un dels progenitors és espanyol.
  • en el cas de fills matrimonials, quan ambdós progenitors siguin estrangers però de la mateixa nacionalitat.
  • en el cas de fills de parelles no casades, si la filiació s'estableix només amb la mare o si el pare biològic està present i tots dos signen la sol·licitud.

Per realitzar la sol·licitud s'han d'adreçar al Servei d'Admissions (de dilluns a divendres de 10h a 14h), abans de les 72 hores posteriors al naixement i cal aportar tres documents:

• el certificat mèdic de naixement que lliura l'hospital.
  • el DNI, NIE o passaport d'ambdós progenitors, o del sol·licitant si no és cap d'ells.
  • i el llibre de família o certificat de matrimoni si falta la firma d'un progenitor.

Es lliurarà als pares i mares un justificant d'haver realitzat la comunicació. Més endavant, per correu ordinari o en format electrònic, rebran el certificat literal de naixement, que també actualitzarà automàticament el Llibre de Família sense necessitat d'haver de fer altre tràmit per a fer-ho.

Diptic informatiu de registre de nadons