04/06/2023

Reconeixement a les colles Joves i Vella amb el Premi Teresa Gatell d'Atenció a les Persones

Les dues colles castelleres de Valls han estat distingides amb l'XIè Premi Teresa Gatell d'Atenció a les Persones que otorga el Pius Hospital i la Fundació Ciutat de Valls. El president del Consell d'Administració del Pius, Martí Barberà, i la gerent del centre sanitari, Noemí Nieto, van lliurar el guardó als responsables de la Colla Joves i de la Colla Vella en el marc de la celebració de la 40a edició de la Nit de Premis de Valls que es va celebrar al Centre Cultural Municipal el passat dissabte 3 de juny.

El jurat del Premi Teresa Gatell ha valorat el paper en favor de les persones exercit per les colles al llarg de la seva història i, d'una manera especial, durant la pandèmia. Els castellers i castelleres dels Xiquets de Valls són hereus dels valors castellers d'ajuda mútua i de solidaritat i, durant la pandèmia de la Covid-19, aquest esperit casteller va ser també un factor cabdal.

Així, entre les diverses iniciatives socials per recuperar l'activitat, l'any 2021 les dues colles vallenques van impulsar, conjuntament amb el Pius Hospital, el departament de Salut, l'ICS i l'Àrea Bàsica de Salut Valls Urbà, diferents proves pilots que van fer possible la represa segura dels castells.

En nom de la Colla Joves van recollir el premi l'excap de colla Jaume Martí, l'expresidenta Montse Solé i l'actual cap de colla, Pere Rico, mentre que en representació de la Vella ho van fer el president de l'entitat, Xavi Pons, i el cap de colla, Manel Urbano.