28/09/2022

El Pius Hospital dona la benvinguda al gegantó Mau en la seva "Onada d'agraïments" al món sanitari català

Alumnes del Col·legi Claret amb el nan de l'escola de la infermera Francesca Yvern Gelambí han participat en la rebuda a Valls

El Pius Hospital de Valls ha rebut la visita del gegantó Mau de la Colla de Geganters de Sant Celoni en el seu particular recorregut per tot el país en agraïment al món sanitari català. La iniciativa «Onada d'agraïments» que està duent al gegantó de Sant Celoni per més de quaranta hospitals de tot Catalunya en una ruta de gairebé 2.000 quilòmetres, és un homenatge al personal sanitari per la seva implicació, especialment durant la pandèmia de la Covid-19.

Mau ha estat rebut pels treballadors i treballadores del centre sanitari i també pels alumnes del Col·legi Claret que hi han portat el nan de l'escola, estrenat per les passades Festes Decennals, i que ret homenatge a la vallenca Francesca Yvern Gelambí, que va ser cap de les infermeres de l'Hospital de Sang de Valls durant la Guerra Civil. A la recepció hi han participat també l'alcaldessa de Valls, Dolors Farré, la regidora de Cultura de l'Ajuntament, Laia Castells, i la gerent del Pius Hospital, Noemí Nieto, que han agraït la visita de la colla gegantera de Sant Celoni.

El projecte «Onada d'agraïments» està fent parada a més d'una quarantena d'hospitals de totes les regions sanitàries de Catalunya, des de Vielha fins a Amposta. El recorregut d'homenatge al personal sanitari del gegantó Mau va començar el passat 16 de setembre a l'hospital de Sant Celoni i acabarà el proper 7 d'octubre a la seu del departament de Salut de la Generalitat a Barcelona on farà lliurament de les peticiones i propostes dels diversos centres sanitaris del país.

El gegantó Mau forma part de la Colla de Geganters de Sant Celoni des de l'any 1996, pesa 28kg. i habitualment va vestit de geganter de la colla. En aquesta ocasió però, per al seu viatge de l'»Onada d'agraïments» al personal de salut s'ha mudat amb una bata blanca de sanitari.