15/06/2022

Totes les famílies que donin a llum al Pius Hospital disposaran d'habitació individual

> El centre sanitari ja compta amb 14 estances individuals i tres d'elles s'han reformat recentment per fer-les més acollidores i confortables

El Pius Hospital de Valls, amb l'objectiu de millorar la qualitat del servei a l'usuari, està ampliant progressivament la seva dotació d'habitacions individuals. Precisament aquest mes de juny, el centre sanitari ha estrenat tres noves habitacions individuals que s'han reformat completament amb l'objectiu de fer-les més acollidores i confortables. Avui han visitat les noves habitacions l'alcaldessa de Valls, Dolors Farré, acompanyada pel president del consell d'Administració de l'Hospital, Martí Barberà, la gerent del centre, Noemí Nieto, i altres responsables del Pius.

Amb aquestes tres noves estances, el Pius Hospital compta ja amb 14 habitacions individuals a disposició de tots els serveis mèdics del centre per a l'hospitalització de pacients. Un dels àmbits més beneficiats per aquesta ampliació serà el de l'àrea de Parts ja que, amb les noves habitacions, el Pius Hospital pot garantir ja que la totalitat de famílies que donin a llum al centre sanitari vallenc disposin d'habitacions individuals.

El Pius Hospital millora així la qualitat envers les famílies i reforça un servei estratègic i dels més valorats per les usuàries i usuaris com és l'àrea de Parts. Cada any neixen al Pius més de 300 infants i, tot i la davallada generalitzada de la natalitat a Catalunya, en el cas de l'Hospital de Valls el nombre de naixements pràcticament s'ha mantingut estable en els últims dos anys.

Les tres noves habitacions s'han renovat completament i en el seu disseny s'ha prioritzat la confortabilitat del nadó i la mare. D'aquesta manera, les estances estan equipades amb llum indirecta molt més agradable i relaxant, un factor important en especial durant les primeres hores després del part o l'operació. A la vegada, per facilitar la tasca del personal sanitari, també s'ha reforçat la llum directa per a una millor atenció als pacients.

L'àrea de Parts és un dels serveis més ben valorats del Pius Hospital i compta amb un equip multidisciplinar integrat per llevadores i els serveis de pediatria, ginecologia, infermeria, anestèsia, a més dels professionals d'urgències i quiròfans. Des de fa temps, l'Hospital de Valls promou el part respectat amb l'objectiu d'adaptar-se a la voluntat de les famílies i alhora garantir en tot moment la seguretat per a la salut de l'infant i la mare. Amb aquesta visió de part respectat i servei humanitzat, s'han anat ampliant els protocols d'atenció sobretot enfocats a les famílies i el nadó. Entre d'altres, s'han aprovat recentment el procediment per permetre l'entrada del pare també en els parts en els que s'ha d'acabar practicant una cesària i també el protocol del «pell a pell mare-nadó» en els primers moments després del naixement.

15/06/2022