11/02/2022

Tallers educatius sobre el control de la diabetis

El Grup de Treball de Salut Comunitària de Valls, després de la bona acollida aconseguida en els anys anteriors, inicia una nova edició del cicle de tallers sobre "La diabetis, una malaltia que pots controlar". La iniciativa sorgeix d'aquest grup de treball de la Regidoria d'Acció Comunitària, Participació i Igualtat i compta amb la participació de personal sanitari i tècnics de l'Equip d'Atenció Primària Doctor Ignasi Sarró de Valls, el Pius Hospital de Valls, el Patronat Municipal d'Esports i l'Institut Pere Mata, amb el suport i la coordinació del Pla Local d'Inclusió i Cohesió Social.

El projecte s'impulsa, any rere any, com a iniciativa municipal fruit del treball en xarxa dels diferents agents de la ciutat, tenint en compte el gran nombre de persones que pateixen diabetis. Està alineat amb l'objectiu general de la regidoria de treballar la salut comunitària des del punt de vista de la prevenció, per millorar la salut col·lectiva de la ciutadania a llarg termini i com una aposta de ciutat essencial.

Es realitzaran sis tallers, de dues sessions cadascun, entre l'1 de març i el 5 d'abril a les mateixes instal·lacions de Vallsgenera. Programa dels tallers:

• 1 i 3 de març: Conèixer la diabetes per millorar el control. Què és la DM? què passa al nostre cos i el tractament farmacologic. Amb infermeria de l'ABS i del PHV i representant de farmacia
  • 8 i 10 de març. Taller d'activitat física i diabetes. Amb infermeria de l'ABS i del PHV i tècnic del patronat d'esports
  • 15 i 17 de març. Menjar bé per estar millor: Taller pràctic Amb infermeria de l'ABS i del PHV.
  • 22 i 24 de març. Conèixer el que mengem. Taller pràctic, interpretació d'etiquetatge nutricional. Amb infermeria de l'ABS i del PHV
  • 29 i 31 de març. Prevenim les conseqüències de DM. Amb infermeria de l'ABS i del PHV.
  • 5 i 7 d'abril. Com em gestiono emocialment amb la diabetes? Taller pràctic Amb infermeria de l'ABS, del PHV i del Centre de Salut Mental

Les sessions tenen com a objectiu millorar la salut i la qualitat de vida de les persones que pateixen diabetis donant eines per fomentar estils de vida saludables i prevenir problemes de salut relacionats. L'educació constitueix la base fonamental del maneig de la diabetis i, per això, es comptarà amb diverses sessions pràctiques i participatives sobre aspectes com l'alimentació, el control de la diabetis, la medicació, la prevenció de les conseqüències, l'activitat física i la gestió emocional. Els tallers comptaran amb les sessions dirigides per Carme Baldrich, del servei d'infermeria del Pius Hospital, i Marta Sanjuan, de l'ABS Valls Urbà.

Les inscripcions a aquests tallers ja es poden realitzar al CAP Valls Urbà (carrer Vallvera, 8), al Pius Hospital (plaça de Sant Francesc, 1) o trucant al telèfon 977 63 60 24