27/05/2021

El Pius inverteix en unes modernes instal·lacions de cuina que donaran servei a les residències d'avis, centres de dia i Hospital

El futur equipament s'instal·larà al complex de la Residència Alt Camp i tindrà capacitat per preparar més de 950 àpats diaris per als diversos centres

SAM Gestió Pius Hospital de Valls invertirà 576.000 euros IVA inclòs en la construcció d'unes noves instal·lacions de cuina que substituiran les actuals i que permetran ampliar la capacitat i millorar el servei a pacients i professionals. El nou equipament que entrarà en funcionament durant el primer semestre de 2022 s'ubicarà en un edifici de nova construcció annex i connectat directament a la Residència Alt Camp, però també amb sortida directa a l'exterior per permetre el transport d'àpats a altres centres.

Així, la nova cuina central donarà servei no només a aquest centre geriàtric, on es concentra gairebé la meitat de la demanda potencial d'àpats, sinó també a l'Hospital, als centres de dia de Vila-rodona i Valls i a la residència d'avis i àvies Monserrat Cuadrada. Les futures instal·lacions de cuina estan dimensionades ja d'entrada per preparar i servir més de 950 menjars al dia per a les més de 400 persones usuàries dels cinc centres, però a la vegada tenen capacitat suficient per a futures ampliacions.

La inversió en la nova cuina comportarà la construcció d'un edifici diàfan d'estructura rectangular de 365 metres quadrats de superfície. El nou equipament de planta baixa i de coberta plana -per no obstaculitzar la visual de les habitacions de les primeres plantes de la Residència Alt Camp-, estarà connectat directament amb l'actual saló social que es reconvertirà en el nou menjador del centre geriàtric, una remodelació prevista ja en el mateix projecte.

Sistema funcional per a un millor servei a l'usuari

El conjunt de les instal·lacions de la cuina s'han dissenyat per implementar un nou sistema que combina la cuina tradicional per a la preparació dels àpats i nous sistemes de conservació dels aliments que inclou cambres de refredament ràpid. En aquest sentit, la nova cuina serà molt més funcional i guanyarà en agilitat per a un millor servei dels àpats a les persones usuàries, amb un nou circuït interior que assegura tot el procés des de l'arribada dels productes i aliments, el seu emmagatzematge a temperatures controlades, la cocció i preparació del menjar fins al seu emplatat i servei.

Entre les millores destaquen la possibilitat que la nova cuina pugui oferir més d'un menú als usuaris, com a principal avantatge del nou model. A més, els avis i àvies de la Residència Alt Camp amb major grau de dependència i que tenen més dificultat per moure's als menjadors assistits que es troben a les diferents plantes del centre, se'ls hi podrà servir directament l'àpat a la seva habitació, evitant així que s'hagin de desplaçar.

La nova cuina comptarà amb espais per a la recepció de mercaderies, oficina de control, zona de rentat, magatzem, espai de preparació i cocció, vestuaris i serveis per al personal i zona de sortida des d'on es distribuiran els àpats als altres centres. També en el seu disseny s'ha tingut en compte les dietes per a pacients que pateixen al·lèrgies alimentàries, amb equips, circuïts i zones d'elaboració totalment independents.

Més espai per al menjador del Pius Hospital

Amb la inversió en les noves instal·lacions a la Residència Alt Camp, la cuina actual que es troba ubicada a les instal·lacions del Pius Hospital es traslladarà completament al centre geriàtric, amb l'objectiu d'aproximar el servei on precisament hi ha més demanda d'àpats. D'aquesta manera, a més de modernitzar i ampliar la capacitat, amb la nova cuina es guanyarà alhora en agilitat. A la vegada, el trasllat permetrà que bona part de l'espai que ara ocupa la cuina a l'Hospital es pugui habilitar per ampliar i fer més còmodes les instal·lacions del menjador del centre. En aquest sentit, a més s'ha previst que el Pius mantingui en part una cuina pròpia per poder atendre la preparació de plats d'última hora o servir àpats ocasionals com esmorzars.