04/02/2021

El Pius Hospital completa el procés de vacunació al personal sanitari de l'Alt Camp i la Conca

En els propers dies es completarà el procés de vacunació contra la Covid-19 amb l'administració de la segona dosi de la vacuna al personal de salut de les comarques de l'Alt Camp i la Conca de Barberà. La segona dosi s'ha començat a administrar ja d'acord amb el calendari previst i s'espera que finalitzi al llarg de la setmana vinent. Com ja va succeir amb l'inici de la campanya de vacunació el passat 12 de gener a més de 600 professionals, el dispositiu està ubicat al Pius Hospital de Valls i s'ha desplegat de manera coordinada amb la Gerència Territorial de l'ICS de Tarragona i l'Hospital de Valls.

Un equip d'infermeria específic format per personal d'atenció primària i del mateix Pius s'estan encarregant de la vacunació en torns de matí i tarda. Així a l'Hospital, a més del personal del centre sanitari vallenc, també s'hi podran vacunar els professionals de tots els centres d'atenció primària de l'Institut Català de Salut a l'Alt Camp i la Conca de Barberà, com també de l'Àrea Bàsica de Salut d'Alcover.

La vacunació unificada del personal de salut de les dues comarques a l'Hospital de Valls està permetent agilitzar el procés. L'administració de la vacuna als professionals de salut forma part de la primera fase del pla de vacunació de la Generalitat. La vacunació del personal sanitari és un pilar bàsic de l'estratègia per fer front a la pandèmia ja que aquest col·lectiu té un paper essencial en el manteniment de l'assistència sanitària a la població i la lluita contra la Covid-19.

En aquesta primera fase de la campanya de vacunació a Catalunya, a més del personal de salut, també s'ha prioritzat als professionals i residents de centres geriàtrics. Precisament avui s'ha administrat també la segona dosi de la vacuna contra la Covid-19 als residents i professionals de la Residència Alt Camp, en concret a prop de 200 persones entre avis, àvies i treballadors.

La vacuna contra la Covid-19 és l'eina principal per fer front a la pandèmia. Ha estat desenvolupada de manera coordinada, amb més de 250 grups d'investigació i centres de recerca d'arreu del món. El procés d'investigació ha estat observat amb rigorositat per l'Organització Mundial de la Salut (OMS) i té l'aprovació de l'Agència Europea del Medicament (EMA), la qual té un paper molt important a l'hora de permetre'n el desenvolupament, la distribució i l'aplicació.