15/10/2020

El departament de Salut i l'Ajuntament de Valls constitueixen una taula de treball per al futur assistencial a la ciutat i al territori

El departament de Salut de la Generalitat de Catalunya i l'Ajuntament de Valls han acordat constituir una taula de treball per estudiar els passos a seguir en els pròxims mesos per tal d'establir les necessitats de serveis, espais i equipaments pel que fa a l'atenció primària, sociosanitària i hospitalària tant per a la ciutat de Valls com per a la seva àrea d'influència de l'Alt Camp i la Conca de Barberà. Entre ells es troba la integració de l'Hospital Pius de Valls en els hospitals de propietat del CatSalut.

Aquesta taula de treball analitzarà conjuntament el model sanitari, les possibles inversions i el calendari d'implementació que es reflectirà en un protocol d'intencions a signar per ambdues administracions a final d'any.

Així ho han acordat aquest dijous les dues administracions, en una reunió entre la consellera de Salut, Alba Vergés, l'alcaldessa de Valls, Dolors Farré, en la que també hi ha participat el president del consell d'Administració del Pius Hospital i primer tinent d'alcalde, Jordi Cartanyà; el regidor de Salut, Martí Barberà; el delegat del Govern, Òscar Peris; el director del CatSalut, Adrià Comella; la gerent de Governança d'Empreses Pròpies del CatSalut, Mercè Salvat i el gerent de la Regió Sanitària Camp de Tarragona, Ramon Descarrega.

Aquesta mateixa setmana s'ha informat de la creació i objectius de la taula de treball entre Generalitat i Ajuntament als portaveus de tots els grups polítics municipals de Valls i als membres del Consell d'Administració del Pius, així com als responsables de departaments i serveis i als representants del Comitè d'Empresa del centre sanitari, amb el compromís de mantenir informades a totes les parts de les converses que s'estan mantenint.

La taula de treball Generalitat-Ajuntament estarà formada per representants de les dues administracions tant a nivell gerencial com a nivell tècnic i s'hi ha incorporat representants tant de l'àmbit assistencials dels equips de primària, sociosanitari i hospitalari de la ciutat.

Futur d'àmbits assistencials

El futur assistencial de la ciutat de Valls i de la seva àrea d'influència representarà la redacció de plans funcionals pel que fa als diferents àmbits. En aquest sentit es definiran les necessitats i s'abordaran les accions a desenvolupar pel que fa a serveis, equipaments i inversions, així com a la futura titularitat d'equipaments com l'Hospital Pius de Valls. Les conclusions d'aquesta taula s'haurien de concretar abans d'acabar l'any o a principis de 2021 per fixar el procés i el calendari del futur tant de l'Hospital Pius de Valls com de l'atenció primària i sociosanitària amb la visió de parc sanitari.

Ajuntament i Generalitat han establert que caldrà fixar, com a punt principal, la cartera de serveis amb l'objectiu de reforçar el paper de l'hospital com a centre de proximitat per als ciutadans de Valls i les dues comarques. Així, un dels objectius centrals del procès engegat per les dues administracions és fer front a les inversions per modernitzar el conjunt de serveis de salut que presta el Pius i alhora ampliar la coordinació amb la resta d'hospitals de la Regió Sanitària de Tarragona per aproximiar els serveis a la població.

En aquest sentit, la consellera de Salut, Alba Vergés ha manifestat que "ja s'ha començat a treballar entre l'Ajuntament i el Departament i pròximament concretarem el protocol d'intencions per tal de planificat les polítiques de Salut no només de la ciutat de Valls, sinó també de la seva àrea d'influència. El sistema sanitari ha de treballar en xarxa i és important planificar per respondre a les necessitats presents i de futur".

Per la seva banda, l'alcaldessa de Valls, Dolors Farré, ha destacat «la importància del treball conjunt entre les dues administracions perquè compartim l'objectiu de reforçar els serveis de salut pública, de qualitat i de proximitat, a tota la població; és del tot prioritari fer front a les necessitats de present i de futur de l'hospital, dels serveis d'atenció primària i sociosanitària de la ciutat i planificar-ho de manera coordinada»

El Pius és el centre sanitari de referència per a més de 64.000 ciutadans de les comarques de l'Alt Camp i la Conca i, com hospital municipal, forma part del sistema sanitari d'utilització pública de Catalunya (SISCAT) que integra diferents serveis sanitaris de titularitat diversa arreu del país. Amb la futura incorporació al CatSalut, el Pius passaria a formar part a tots els efectes de la xarxa d'hospitals públics de gestió directa del departament de Salut de la Generalitat.