18/03/2020

STOP COVID19 CAT

El Departament de Salut ha posat en marxa una nova aplicació per fer front al coronavirus. "Stop Covid-19" és una eina de seguiment, pensada per interactuar i avaluar l'estat de salut de les persones. A partir de preguntes que l'usuari podrà contestar, permetrà saber quin és l'estat en cada moment del pacient. La intenció és també poder relacionar la informació prèvia del pacient per saber si es tenen o s'han tingut altres patologies.

Els ciutadans poden descarregar l'app al seu dispositiu Android i iOS, registrar-se i, tot seguit, informar sobre el seu estat de salut sense sortir de casa. Les persones que presentin algun símptoma específic de COVID-19, com febre, tos, dificultat respiratòria o malestar general, respondran un test i l'eina els proporcionarà informació que puguin necessitar.​

En aquest punt, el sistema sanitari és qui s'encarrega de la vigilància del cada cas a partir de les dades enviades i, si és necessari, activarà els serveis d'emergències mèdiques.

Alhora, gràcies a la participació ciutadana en aquesta app, es facilita el control epidemiològic de la pandèmia al territori.