18/10/2019

La Unitat Funcional de Patologia Mamària, un reportatge al setmanari El Vallenc.

Al Pius Hospital de Valls, disposem d'una Unitat específica per tractar en un equip multidisciplinari el tipus de patologia mamària més freqüent en dones: el càncer de mama. Campanyes com el Programa de Cribratge a les majors de 50 anys i uns tractaments cada vegada més conservadors també permeten plantar cara a la malaltia amb un menor impacte per a les pacients.

Amb motiu del Dia mundial contra el càncer de mama, el passat dia 19 d'octubre, el setmanari El Vallenc va realitzar un reportatge per endinsar-se en la Unitat Funcional de Patologia Mamària del Pius Hospital de Valls, creada a l'abril amb l'objectiu de coordinar i millorar l'atenció a les pacients.

Al llarg del reportatge es van repassar les xifres més destacades dels darrers anys, aprofitant per presentar la Unitat Funcional de Patologia Mamària, tot entrevistant a les doctores Meritxell Creixell i Maite Martínez, ginecòloga i cirurgiana de la Unitat.

LA UNITAT FUNCIONAL DE PATOLOGIA MAMÀRIA DEL PIUS

El passat mes d'abril es va posar en marxa la nova Unitat Funcional de Patologia Mamària del Pius Hospital de valls, que té com a principal objectiu millorar l'assistència a les pacients.

Aquesta Unitat, ha suposat la creació d'un únic circuit per atendre les pacients amb càncer de mama, per vehicular tots els casos des d'un mateix equip, aconseguint una major coordinació entre professionals i més eficàcia en la gestió dels tractaments.

Des del primer moment d'una sospita, ja sigui d'una pacient procedent del programa de cribratge, per antecedents familiars, des de ginecologia o per auto exploració, es vetlla per reduir al màxim el temps d'espera per a les proves i determinació del tractament.

Es facilita el contacte de la infermera gestora de casos, que s'encarrega de l'acompanyament a les pacients al llarg del procés si es tracta d'un tumor maligne, i es fa una visita conjunta per part de la cirurgiana i la ginecòloga integrades a la Unitat on es proporciona la informació a les pacients.

Juntament amb cirurgia i ginecologia, serveis com anatomia patològica, diagnòstic per la imatge, oncologia i cirurgia plàstica, s'integren en un equip interdisciplinari sempre disponible per atendre les pacients. De fet, la recent integració del cirurgià oncoplàstic, permet oferir a les pacients un millor resultat estètic, evitant una reintervenció posterior i realitzant les actuacions oncològica i estètica en una única intervenció quirúrgica.

De la mateixa manera, es facilita a les pacients el contacte amb l'organització AECC-Catalunya contra el Càncer, que ofereix un programa de suport per a dones diagnosticades amb càncer de mama anomenat 'Molt x Viure'. Entre d'altres, l'organització facilita atenció psicològica i orientació a la recerca de recursos socials, tals com ajuts econòmics, socials i pròtesis.

Tot seguit, podeu llegir l'article complet al setmanari El Vallenc.