22/01/2024

El Pius Hospital completa la renovació integral de totes les habitacions de la quarta planta, més confortables i acollidores

La majoria de les estances són ara individuals i amb la reforma s'han modernitzat equipaments i millorat banys, il·luminació i interiorisme

El Pius Hospital de Valls ha completat la renovació i modernització de la totalitat de les 16 habitacions de la quarta planta del centre sanitari, en una reforma iniciada l'any 2022 i que, després d'una inversió de més de 150.000 euros, ha permès que la majoria de les estances siguin ara individuals. La reforma ha estat integral i, a més de modernitzar els equipaments per facilitar la tasca del personal sanitari, l'objectiu principal ha estat també millorar les habitacions per fer-les més acollidores i confortables per a les persones ingressades i les seves famílies.

D'aquesta manera, el disseny dels interiors incorpora elements de fusta i una decoració amb colors càlids i relaxants. Les estances estan equipades amb llum indirecta molt més agradable i a més la il·luminació Led, tant a les habitacions com als passadissos, es regulen automàticament de manera intel·ligent en funció de la llum crepuscular per prioritzar així el benestar dels pacients. A la vegada, per facilitar la tasca del personal sanitari, també s'ha reforçat la llum directa per a una millor atenció als pacients.

Els timbres d'avís a disposició del pacient han passat a ser silenciosos de tal manera que quan activa la senyal no generi molèsties a la resta de persones ingressades. Com a novetat també, l'avís es rep automàticament al mòbil de treball del personal sanitari que pot comunicar-se de manera directa i immediata amb el pacient.  A la vegada, s'han millorat els lavabos de cadascuna de les habitacions i en bona part de la planta s'han renovat les  finestres amb tancaments que garanteixen un millor aïllament tèrmic i acústic.

La reforma s'ha efectuat a la totalitat de les estances de la quarta planta i ha permès que la majoria siguin ara individuals. En concret, si abans de l'actuació la majoria eren dobles, a hores d'ara 11 de les 16 són individuals. La renovació realitzada a les diferents habitacions, amb una superfície que oscil·la entre els 15 i el 20 metres quadrats, forma part del pla de millora de la qualitat del servei a l'usuari hospitalitzat. Les habitacions estan a disposició de tots els serveis mèdics del centre per a l'hospitalització de pacients, però un dels àmbits més beneficiats ha estat l'àrea de parts que pot garantir que la totalitat de famílies que donen a llum al centre sanitari vallenc disposin d'estances individuals.