19/10/2023

El Pius Hospital de Valls, distingit amb els prestigiosos premis BSH d'excel·lència sanitària

El servei de Ginecologia i Obstetrícia i l’equip de llevadores del centre reben el reconeixement

El Pius Hospital de Valls ha estat reconegut entre els millors centres sanitaris a l'Estat espanyol en el marc dels prestigiosos Premis BSH - Best Spanish Hospital Awards que concedeix anualment Higia Benchmarking, consultora especialitzada en l'anàlisi d'indicadors de gestió i atenció sanitària. En concret, els premis han reconegut la qualitat del servei de l'àrea de processos materno-infantils integrat pel Servei de Ginecologia i Obstetrícia i els equips de llevadores de la unitat de parts i de l'àmbit quirúrgic del centre sanitari vallenc.

Els premis BSH es lliuren des del 2019 amb l'objectiu de distingir l'excel·lència hospitalària del sistema de salut espanyol mitjançant l'anàlisi d'indicadors d'eficiència, adequació i qualitat assistencial, validats per la Sociedad Española de Directivos de Salud amb l'objectiu de potenciar la gestió clínica orientada a la millora continua. En aquesta cinquena edició dels premis hi han participat 143 hospitals de tot l'Estat, una xifra que consolida els premis com un dels més prestigiosos del sector hospitalari.

Els premis BSH reconeixen els centres més avançats de les àrees clíniques de processos mèdics, quirúrgics i materno-infantils de la que, en aquest últim cas, el Pius de Valls ha estat distingit com a segon millor en la categoria d'hospitals comarcals junt amb l'Hospital de Figueres que ha rebut el primer premi. També s'ha reconegut en altres categories les unitats materno infantils de la Clínica Corachan, l'Hospital Universitari Puerta del Sur de Madrid o l'Hospital Sant Joan de Déu de Barcelona, entre d'altres.

A l'acte de lliurament de premis celebrat a principis d'octubre a la sala d'actes de Casa de la Convalescència de Barcelona, hi van assistir en representació del Pius Noemí Nieto, directora gerent del centre, Joan Vilà, cap del Servei de Ginecologia i Obstetrícia, i Montse Bach, responsable de les llevadores del Pius.

El Servei de Ginecologia i Obstetrícia del Pius ja ha rebut diversos reconeixements professionals, entre ells els prestigiosos Premis Top 20, de referència també al sector sanitari i que premia als hospitals més avançats. Així, la unitat de parts del centre sanitari vallenc ha rebut nombroses nominacions en uns premis que a més ha guanyat ja en dues ocasions, l'última l'any 2021 per l'Àrea d'Atenció a la Dona i que en l'any 2023 torna ser finalista.