08/02/2018

ENTRA EN FUNCIONAMENT EL NOU PUNT DE DONACIÓ DE SANG DEL PIUS HOSPITAL DE VALLS

Ahir dimarts 6 de febrer va entrar en funcionament el nou punt de donació de sang del Pius Hospital de Valls, una iniciativa impulsada pel Banc de Sang i Teixits. Així, el primer dia van dirigir-se al nou servei 18 persones i 14 van poder donar sang. A partir d'ara, es podrà donar sang al Pius tots els primers dimarts de cada mes de 10 a 14h, en una iniciativa que el Banc de Sang i Teixits ha estès en els últims temps també a altres centres hospitalaris.

L'any 2017 van donar sang a les comarques de Tarragona 31.314 persones, un 4% més que l'any anterior, quan en van donar 30.094. Fins ara, a les comarques de Tarragona es podia donar sang, a més de les col·lectes mòbils, als hospitals Joan XXIII de Tarragona, al Sant Joan de Reus i al Verge de la Cinta de Tortosa. Amb l'obertura a partir d'enguany de tres nous espais de donació -a més del Pius també l'Hospital del Vendrell i el Santa Tecla de Tarragona-, es vol facilitar la donació de sang a tres poblacions que sumen més de 126.000 potencials donants.

De forma general, pot donar sang qualsevol persona que tingui bona salut i que compleixi les següents condicions bàsiques:
- Ser major d'edat
- Pesar 50 quilos o més
- En cas de ser dona, no estar embarassada

Per donar sang no cal estar en dejú. Al web donarsang.gencat.cat hi ha preguntes freqüents sobre la donació de sang, així com un cercador que permet buscar els espais de donació més propers a partir del codi postal.

El proper dia que es podrà donar sang al nou servei del Pius Hospital de Valls serà el dimarts 6 de març.