29/05/2017

Els hospitals catalans celebren la Setmana Sense Fum

Cada any, al voltant de 70.000 persones deixen de fumar a Catalunya en diversos centres sanitaris. Ho fan mitjançant l'ajuda rebuda des dels hospitals, dels centres d'atenció primària, d'unitats especialitzades, farmàcies i també amb el suport professional telefònic que presta el 061 CatSalut Respon.

En l'àmbit hospitalari, durant el 2016 unes 7.400 persones fumadores hospitalitzades van rebre intervenció per deixar de fumar als centres integrats a la Xarxa Catalana d'Hospitals Sense Fum.

Un estudi recent publicat a Gaceta Sanitaria posa de manifest que la prevalença de consum de tabac entre treballadors/es hospitalaris de Catalunya és del 28,1%, 3,4 punts per sobre de la prevalença de consum de la població general, que actualment segons dades de l'ESCA 2016 és del 24,7%. D'altra banda, en un altre estudi s'ha observat que un 20,5% de pacients ingressats a hospitals catalans son fumadors, tenint en compte que la mitjana d'edat dels pacients hospitalitzats està per sobre dels 64 anys.

A Catalunya encara fumen gairebé 1,5 milions de persones de 15 anys o més i les morts atribuïbles al tabaquisme continuen baixant, però són més de 24 cada dia, fins al punt que 1 de cada 6 morts es relaciona amb el consum de tabac. D'altra banda, el bon nivell d'acompliment de la prohibició de fumar en llocs públics es manté i 9 de cada 10 persones declaren gaudir d'un entorn sense fum.

Enguany la Setmana Sense Fum ha aplegat els esforços de moltes entitats i l'administració per sensibilitzar la població sobre el consum de tabac i centra el missatge en la importància de deixar de fumar i potenciar en canvi l'activitat física que està més a l'abast: caminar.