04/04/2017

El Pius Hospital de Valls presenta el projecte del nou centre de dia a la Residència Alt Camp

El Pius Hospital de Valls, d'acord amb el que defineix el seu  Pla Estratègic per als anys 2016-2020 i que té, com a principal objectiu, l'ampliació i millora dels serveis sociosanitaris per fer front a l'augment de l'esperança de vida i l'envelliment de la població, inicia el projecte de la construcció d'un nou Centre de Dia a la Residència Alt Camp.

El president del consell d'Administració del Pius Hospital de Valls, Martí Barberà, acompanyat pel Vicepresident, Jordi Cartanya i el gerent del centre, Joaquim Pellejà, han presentat les principals línies del nou Centre de Dia, després que dimarts s'informés als membres del Consell d'Administració.

Barberà ha destacat que per donar resposta al repte d'atenció a la gent gran, sobretot per l'augment de l'esperança de vida que comporta un increment de patologies cròniques, més complexitat i amb més grau de dependència, es molt necessari el desenvolupament d'aquest nou centre.

El nou Centre de Dia de la Residència Alt Camp està previst que se situí a l'oest de la Residència, a tocar de la mateixa, orientat cap al Camí del Bosc on fàcilment podrà tenir un accés independent i llum natural.

El nou Centre de Dia permetrà ampliar fins a 40 els usuaris que pot atendre. Actualment només disposa de 32 places ( 29 places públiques i 3 privades).

El Centre de Dia comptarà amb 200 m2, 120 d'ells dedicats a la sala principal i té un pressupost aproximat de  400.000 Euros.

D'altra banda, durant l'any 2016, s'ha realitzat un increment de Recursos Humans a la Residència Alt Camp, per tal d'adequar l'atenció professional a les necessitats dels residents. Així, s'ha implementat una ampliació de reforç durant les nits, durant el torn de matí dels cap de setmana i el torn de tarda de dilluns a divendres.

Al Consell d'Administració de dimarts es va realitzar balanç de la situació econòmica de l'any 2016 amb un tancament positiu de 1,133,30 Euros, essent per centres un tancament favorable a l'hospital i un tancament negatiu a la Residència Alt Camp i al centre Sociosanitari. Es destaca el balanç positiu ja que el Pla Estratègic 2016-2020 té com un dels objectius principals la sostenibilitat econòmica definitiva dels serveis que presta el Pius Hospital de Valls.

En el transcurs de l'any 2016 el Pius Hospital de Valls ha iniciat el procés de modernització integral dels espais i equipaments tecnològics del Servei de Diagnosi per la Imatge, amb una inversió global de 692.565 euros (IVA inclòs).

A principi d'any es va realitzar un canvi en el sistema d'emmagatzematge digital, transmissió i descarrega d'imatges radiològiques(PACS) que permet accedir des de qualsevol dispositiu connectat a internet a la consulta dels estudis realitzats.

Les millores van continuar el mes d'abril amb la incorporació d'un nou mamògraf digital directe amb tomosíntesi, una nova tecnologia que permet obtenir múltiples imatges simultànies de la mama en lloc d'una única, millorant així la precisió del diagnòstic.