26/10/2016

Estand Informatiu de la Fundació Ictus i el Pius Hospital de Valls

El Pius Hospital de Valls i la Fundació Ictus van instal.lar un estand informatiu durant la Fira de Santa Úrsula de Valls per oferir informació sobre l'ictus.

Aquesta iniciativa s'emmarca en els actes previs de la Marato de TV3 que aquest any serà sobre aquesta malaltia i davant la proximitat del 29 d'octubre, Dia Mundial de l'Ictus.

La Fundació Ictus proposa aquesta campanya de prevenció, informació, sensibilització i educació en matèria de salut, en un format itinerant, dinàmic  i interactiu.

L'ictus és una alteració brusca de la circulació de la sang al cervell produïda pel taponament o el trencament d'una artèria. Si no s'actua ràpidament, pot produir la mort o provocar una discapacitat important.

Avui es disposen de tractaments que poden obrir l'artèria que s'ha taponat, però cal actuar RÀPID.