26/11/2015

Diabetis i obesitat. Tot el que cal saber-ne!

El dimarts 24 de novembre de 2015, el Pius Hospital de Valls va organitzar una taula rodona per facilitar informació i debat sobre la diabetis i l'obesitat. L'acte es va iniciar poc després de 2/4 de 6 de la tarda amb la presentació del Dr. Joaquim Pellejà, gerent del Pius Hospital de Valls i hi van participar diferents professionals de l'Atenció Primària, del Pius Hospital de Valls i un pacient expert. La taula va ser conduida pel Cap de Servei de Medicina Interna, Dr. Anton Cartanyà.

Al finalitzar es va cel·lebrar un berenar saludable i les aportacions voluntàries recollides aniran destinades íntegrament a la Marató de TV3.

Segons els experts, la diabetis, una malaltia que provoca la presència de nivells elevats de sucre a la sang, afecta aproximadament al 14% de la població de Catalunya, la meitat de la qual ho desconeix. Bàsicament, hi ha dos tipus de diabetis. La diabetis tipus 1, que majoritàriament afecta nens i adults joves i que requereix tractament immediat amb insulina i,  la diabetis tipus 2, on l'obesitat juga un paper molt important en el seu desenvolupament. L'obesitat no consisteix només a tenir un pes superior al normal, sinó a acumular un excés de greix en òrgans que no en tenen o en tenen poc, com el fetge, el cor i l'abdomen. Aquest fet desencadena alteracions que faciliten l'aparició de la diabetis. L'obesitat és un problema cada vegada més freqüent en la població mundial, que no s'explica només pels canvis d'estil de vida associats als països desenvolupats.

La Marató se centrarà en la diabetis i en l'obesitat, amb l'objectiu d'impulsar nous projectes de recerca en biologia cel·lular, teràpies gèniques, nous medicaments i tractaments diana que millorin la qualitat de vida de les persones afectades i, en general, permetin avançar en el seu coneixement des de totes les àrees de la recerca.