06/02/2023

El Pius de Valls recull el reconeixement del món casteller als equips mèdics i sanitaris de Catalunya

La Nit de Castells distingeix els esforços amb el Premi a la Iniciativa Social

El món casteller ha reconegut als equips mèdics i sanitaris de Catalunya pels seu compromís i esforç en la represa dels castells durant la pandèmia de la Covid-19. El Pius Hospital de Valls, en nom del món de la salut de tot el país, va ser l'encarregat de recollir el reconeixement del Premi a una Iniciativa Social que es va lliurar en el marc de la gala de la Nit de Castells que organtizen la Revista Castells, l'Ajuntament de Valls i Tac-12, celebrada dissabte passat dia 4 de febrer al Centre Cultural Municipal de la capital de l'Alt Camp.

La gerent de l'Hospital, Noemí Nieto, i els responsables de la direcció del centre Josep M. de Magrinyà, Jordi Requena i Montserrat Pié, van rebre el reconeixement de mans de l'alcaldessa de Valls, Dolors Farré, en una gala que va comptar amb la participació de 300 persones i 60 colles i que es va emetre per televisió arreu de Catalunya a través de la Xarxa Televisió.

El Pius Hospital  i l'Àrea Bàsica de Salut de Valls van tenir un paper molt destacat durant la represa castellera, en especial amb la prova pilot per la diada de Sant Joan de 2021 a la plaça del Blat. El projecte, que va comptar amb la participació de la Colla Joves, Colla Vella, l'Ajuntament i el departament de Salut, va permetre que les dues colles vallenques i un centenar de castellers enlairessin els primers pilars de la represa, amb mesures de prevenció i un exhaustiu protocol de seguretat i salut.