24/06/2019

Euromelanoma 2019: Revisa la teva pell

El Pius Hospital de Valls, en col·laboració amb l'Academia Española de Dermatologia i Veneorología (AEDV), participa en la Setmana de Cribatge (Revisió de Llunars) del 24 al 28 de juny de 2019.

Cada any en aquestes dates, l'Academia Española de Dermatologia i Venereología (AEDV) posa en marxa la campanya Euromelanoma per tal de prendre consciència de la importància de tenir cura de la nostra pell, protegint-la del sol i realitzant revisions periòdiques.

Per això, durant la Setmana de Cribatge els dermatòlegs realitzen revisions a pacients analitzant els seus llunars. Aquest projecte, de caràcter europeu, pretèn educar en salut i implementar hàbits saludables d'exposició solar, així com afavorir el diagnòstic precoç del càncer cutani.

És imprescindible demanar cita des del web de l'AEDV per tal de realitzar l'examen de la pell gratuït.

Euromelanoma és una iniciativa sorgida per promoure i compartir la informació sobre prevenció, diagnòstic precoç i tractament del càncer de pell, dirigida per una xarxa de dermatòlegs europeus.

Entre els seus projectes destaquen les activitats centrades en arribar al públic general, a través del lloc web d'Euromelanoma (actualment amb més d'un milió de visites) i una campanya anual de concienciació pública, difonent el coneixement del càncer de pell, la seva prevenció, la detecció precoç i el tractament. Aquesta activitat culmina amb revisions al públic durant el "Dia d'Avaluació del Melanoma" anual. Una data que, a dia d'avui, acumula més de 450.000 persones que han decidit fer ús d'aquest examen de la pell gratuït.

Des de la seva constitució el 1999, Euromelanome s'ha conscolidat ràpidament per tot el continent, trobant actualment referents actius en 33 països.