31/05/2019

XX Setmana Sense Fum

Del 25 al 31 de maig es celebra la XX Setmana Sense Fum, que aquest any té com a lema: "Recupera la inspiració". L'objectiu és sensibilitzar la població de la importància que té per la salut el fet de no iniciar-se en el consum de tabac, abandonar-ne el consum i poder gaudir d'un ambient lliure de fum.

Segons la darrera Enquesta de salut de Catalunya, al Camp de Tarragona fuma una de cada quatre persones més grans de 15 anys. La meitat de les persones que fumen habitualment, quan les ha visitat un professional sanitari, no han rebut informació dels efectes que produeix el tabac sobre la salut.

Per aquest motiu, al juliol de 2018 es va constituir la Xarxa de Prevenció i Control del Tabaquisme del Camp de Tarragona: una xarxa oberta de professionals i entitats de l'àmbit sanitari, social i educatiu que treballen en la prevenció i el control del tabaquisme al territori.

Des del Pius Hospital de Valls, coincidint amb el Dia Mundial Sense Fum, aquest divendres 31 de maig instal·larem una taula informativa a l'entrada de l'hospital. Començant a les 10:00 i fins les 13:00, les nostres professionals facilitaran informació als usuaris, qui a més de rebre documentació, podran intercanviar una cigarreta per una peça de fruita. Un acte simbòlic de compromís per promoure una educació per a la salut.

A la taula informativa:

• Informarem sobre centres de salut i oficines de farmàcia del territori on trobar professionals amb coneixements i habilitats per ajudar a deixar de fumar.
  • Parlarem dels beneficis de deixar de fumar, tant per la millora de la salut com per les persones que ens envolten.
  • Encoratjarem als professionals sanitaris a informar sobre les conseqüències de l'ús del tabac, aconsellant i oferint el suport necessari als usuaris que vulguin deixar de fumar.

Als enllaços podeu trobar diferents webs amb documentació sobre el tabaquisme, ajuda per deixar de fumar i informació diversa sobre la Setmana Sense Fum.