28/05/2019

La Unitat de Medicina de l'Esport, un servei al CEM El Fornàs

Des de la temporada passada es realitzen revisions medicoesportives, diagnòstics i tractaments de lesions evitant desplaçaments a l’hospital.

El Pius Hospital de Valls i el Patronat Municipal d'Esports varen arribar el juny passat a un acord per impulsar un centre de medicina de l'esport amb l'objectiu d'apropar aquest servei a tots els abonats, abonades, usuaris i usuàries del Patronat d'Esports.

La Unitat de Medicina de l'Esport (UME) del Pius ha estat la responsable del desplegament i obertura del servei, instal·lat al Centre Esportiu Municipal El Fornàs, la zona de la ciutat on hi ha una concentració més alta de població que realitza activitat física i esport.

D'aquesta manera, els abonats del Patronat d'Esports i esportistes d'entitats o clubs de la ciutat podran realitzar al mateix centre esportiu reconeixements medicoesportius de Nivell 1, una mesura clau de prevenció en l'aparició de malalties, assegurant la pràctica de l'esport i la realització d'activitat física d'una manera segura.

En cas de lesió el pacient pot rebre atenció mèdica i tractament, sempre i quan la lesió no requereixi d'intervenció quirúrgica. A més s'ofereixen altres serveis, com la prescripció d'activitat física per aconsellar i assessorar a persones amb malalties cròniques que volen practicar una activitat física.

El servei compta amb l'acreditació de la Generalitat de Catalunya. Així, la UME atén esportistes de lleure i de competició per contribuir a prevenir i detectar malalties o lesions, millorar el rendiment esportiu i regular les condicions en què l'usuari pot realitzar l'activitat. També s'ocupa de les lesions derivades de la pràctica de l'esport en col·laboració amb la resta de serveis del Pius Hospital de Valls.

Tot seguit podeu enllaçar amb les diferents notícies sobre la Unitat de Medicina de l'Esport, consultar els serveis disponibles al web del Patronat Municipal d'Esports i conèixer la tasca de la Unitat al web del Pius Hospital.