14/09/2023

El Pius Hospital i el GTP commemoren el Dia Mundial de l'Alzheimer amb una lectura dramatitzada

El Grup del Teatre Principal actuarà el proper dijous 21 de setembre al claustre del centre en un acte obert a la ciutadania

Coincidint amb la commemoració del Dia Mundial de l'Alzheimer, el claustre del Pius Hospital acollirà, el proper dijous dia 21 de setembre a les 18h, una lectura dramatitzada a càrrec del Grup del Teatre Principal del text "Abans que arribi l'alemany", obra de Marta Barceló. L'acte és obert a tots els professionals del centre així com al conjunt de la ciutadania i amb aquesta lectura el GTP vol contribuir com entitat cultural de la ciutat de Valls en el coneixement i sensibilització al voltant de la malaltia de l'alzheimer.

Marta Barceló, actriu, guionista, trapezista, escriptora i dramaturga mallorquina, formada a l'Institut del Teatre de Barcelona l'any 1996 i posteriorment a l'escola de circ The Circus Space de Londres, signa el text de l'obra "Abans que arribi l'Alemany" amb la que l'any 2015 es va coronar vencedora del Torneig de Dramatúrgia de les Illes Balears. L'obra és un relat valent, decidit i vitalista, sobre la malaltia d'Alzheimer, amb una dona al centre. La peça ens apropa a les diferents etapes del dol que suposa el diagnòstic i l'acceptació de la malaltia.

En el desenvolupament de l'obra, s'alternen escenes que mostren les pors, la ràbia, la tristesa i el desig de viure i estimar, de la protagonista, sempre amb optimisme i tocs d'humor. El relat i la posada en escena es farà per part de més d'una dotzena d'integrants de l'entitat. Amb aquesta petita mostra, el grup vol posar en valor el paper de la dona escriptora, sensibilitzar la ciutadania vers la malaltia de l'Alzheimer i acompanyar amb optimisme els afectats i familiars en aquest dia tan necessari per l'avenç i millora en la recerca mèdica i el tractament del malalt.

L'acte de presentació als mitjans de comunicació ha comptat amb la participació de Mireia Besora, presidenta del Grup del Teatre Principal, Montse Gutiérrez, membre del GTP i responsable del projecte, així com Montse Pié, directora d'Infermeria i Unitat d'Atenció al Ciutadà del Pius i Jordi Requena, director d'Atenció Hospitalària i Sociosanitària de l'Hospital.

Des del curs passat, el GTP compta amb un grup estable de sòcies i socis que, setmanalment, efectua la lectura de textos teatrals. Un dels objectius del grup per aquesta temporada ha estat la lectura de textos escrits per dones, atès que consideren que hi ha una baixa visibilitat d'aquestes en l'exercici de l'escriptura dramàtica. Aprofundint en aquest camp, el grup va quedar captivat amb la lectura de l'obra "Abans que arribi l'alemany" de la Marta Barceló.