Codi Ètic

Revisat i aprovat 30/11/2023

Àmbit d'influència: Tots els centres gestionats per la SAM Pius Hospital de Valls.

1. Objecte

Dins l'entorn sanitari, les organitzacions sanitàries tenen el compromís i el deure de generar instruments que ajudin a la presa de decisions, mitjançant un mètode racional que incorpori valors a més de l'evidència científica. GPHV vol incorporar dins la seva identitat un codi ètic que la defineixi i guií les seves accions i conductes, tant de l'organització com dels seus professionals.

El Pius Hospital de Valls és una Institució compromesa en el respecte a la normativa legal i a un comportament ètic, tant amb els malalts i les seves famílies com amb la resta de professionals, administracions i entitats amb les què es relaciona.

Per aquest motiu defineix una sèrie d'àmbits on promoure aquest comportament.

L'objectiu de l'atenció a la salut és promoure, mantenir, restablir i acompanyar en tots els processos la salut individual i col·lectiva de les persones des d'una perspectiva integradora.

Els valors i principis que integren tots les actuacions són: Compromís, Confiança, Innovació, Humanitat, Sostenibilitat

2. Abast

Aquest codi és d'aplicació a totes les activitats desenvolupades per GPHV i es desenvolupa i completa amb procediments i conductes definits en altra documentació complementària.

3. Aspiracions del codi

  1. Ser un punt de partida de totes les accions
  2. Ser una eina útil, pràctica i orientativa que guiï l'actuació diària
  3. Ser dinàmic, modificable i revisable
  4. Ser assumit per tots els professionals que realitzin tasques a GPHV

4. Principis ètics / valors

4.1. Àmbit de gestió

4.2. Àmbit professional

4.3. Àmbit acadèmic

4.4. Àmbit clínic

4.5. Grups d'interès

Tots els professionals de l'entitat han de tenir en compte els valors d'objectivitat i bona relació i de transparència:

4.5.1. Objectivitat i bona relació

4.5.2. Transparència

4.6. Accés i gestió de la informació pública

Les persones que integren GPHV han d'actuar amb transparència en l'exercici de les seves funcions facilitant i garantint l'accés a la informació pública, tenint en compte les limitacions al seu accés i preservant la confidencialitat quan escaigui.

4.6.1. Transparència en l'activitat

4.6.2. Confidencialitat de la informació

4.7. Sostenibilitat mediambiental

5. Referències

- Declaració universal dels drets humans de l'any 1948.

- Drets i deures dels ciutadans en relació amb la salut i l'atenció sanitària, aprovats pel Consell Executiu de la Generalitat de Catalunya, a 24 de juliol de 2001

- Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals.

- Carta de Drets i Deures de la ciutadania en relació amb la Salut i l'Atenció Sanitària, 25 d'agost de 2015.

- Codi ètic del servei públic de Catalunya.

- Codis Deontològics de Col·legis professionals de Catalunya.

- Llei 3/2021, de 24 de març , de regulació de l'eutanàsia.

- Nou model d'estàndards d'acreditació de centres d'atenció hospitalària aguda a Catalunya, de l'any 2020, d'acord amb el Decret 5/2006, de 17 de gener.

Pujar